Історiя навчального закладу

Харківська школа-інтернат для дітей алаліков була відкрита рішенням виконавчого комітету Харківської обласної ради депутатів трудящих у грудні 1949 року.

Школа –інтернат була розташована у приміщенні школи №134 міста Харкова на дальній Журавлівці.

У вересні 1957 року школа переїхала в нове двоповерхове приміщення, що побудували біля середньої школи №134. Через два роки, у жовтні 1959 року, було відкрито нову будівлю на 220 учнів.

У 1967 році відкрився ще один корпус і загальна площа всіх приміщень школи – інтернату складала 7700 квадратних метрів.

Це 31 класна кімната, 2 навчальні майстерні, 2 фізкультурних зали, медичний блок, їдальня, 45 спальних кімнат, зал для занять ритмикою, актова зала.

В середньому в школі — інтернаті навчалося близько 270 учнів у 22 класах.

В 2013 році замість теслярних майстерень, що були розташовані окремо, відкрився дошкільний підрозділ на дві дитячі групи.

З 2 вересня 2013 року школа – інтернат стала комунальним закладом «Харківський спеціальний навчально – виховний комплекс №7» Харківської обласної ради.

На сучасному етапі школа дотримується встановлених традицій і відпрацьованої довгими роками роботи ведучих спеціалістів-логопедів програми реабілітації дітей, що мають тяжкі порушення мовлення.

Система колекційної роботи в мовленнєвому НВК забезпечується спеціалістами – логопедами високої кваліфікації.

У НВК створені особливі умови для виховання, навчання та лікування дітей, що відзначаються:

- спеціальним режимом дня й системою навчальної, виховної й корекційної роботи;

- створенням спеціальних умов для корекційної направленості навчання, відновленню здоров`я, подолання порушень психічного й фізичного розвитку, корекції порушень аналізаторів і формування мовлення учнів;

- забезпечення індивідуального й диференційованого підходу в навчанні та вихованні з урахуванням характеру порушень.

Уся робота направлена на досягнення основної мети: розвиток і формування особистості, забезпечення соціально-психологічної реабілітації й трудової адаптації учнів, виховання загальнолюдських цінностей, активної громадянської позиції.

В школі розроблений комплексний підхід до реабілітації, який містить у собі медичне обстеження та лікування, логопедичну корекцію, соціальну реабілітацію, трудове навчання. Класи комплектуються дітьми, що мають порушення мовлення, які заважають навчанню в загальноосвітній школі.