Рекомендації психолога

Чи знаєте ви свою дитину?

Інформація, яку батьки можуть отримати на консультації зі шкільним психологом:

  1. IQ – коефіцієнт інтелектуального розвитку дитини.
  2. Коефіцієнт навчальної  самореалізації дитини.
  3. Психологічний статус  дитини.

Шановні батьки, запам’ятайте!

–         Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.

–         Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.

–         Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.

–         Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.

–         Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.

–         Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.

–         Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.

–         Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.

–         Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.

–         Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності. Вони знаходять любов на землі.

Можливі наслідки неправильного виховання.

1. Завищена вимогливість батьків до успішності налаштування, тільки на одержання 11-12 балів формує у дитини»комплекс відмінника». Виникає підвищена тривожність (поганий сон, нервові зриви, заїкання.)

2. Дитина чекає позитивної оцінки виконаної роботи від дорослих, а ті не питають, чого малюк прагнув досягти! Як результат: те, що мало на меті дитина, не збігається з очікуваннями дорослих. Малюк починає вгадувати, чого хоче дорослий, вчиться не для себе, а для когось – зникає бажання щось робити самостійно, спираючись на власні уявлення, а згодом повністю втрачається бажання вчитися.

3. Страх бути покараним, побачити невдоволення батьків, примушує дитину за всяку ціну приховувати правду, йти на обман: «Аби тільки не засмутити, не розгнівати батьків». Результат – замкненість, нещирість, відчуття самотності й непотрібності.

Пам’ятайте! Головне для батьків: навчити дитину вчитися, прищепити їй інтерес до набуття нових знань.

Малюк погано вчиться не тому, що нездібний, неслухняний, дурний, а тому, що самі дорослі не сформували у нього достатнього рівня пізнавальних інтересів.